Aankomst dec 2018

16 december 2018

Aankomst 12 dec 2018 Om precies 21u taxiede het vliegtuig naar de startbaan terwijl wij ondertussen door de stewardess gecheckt werden. In de rij naast mij zat er een man erg uitgezakt in zijn stoel.Ook na drie keer vragen bleef hij alleen maar meer uitzakken, ik kon alles goed volgenEr werd een manlijke steward bij gehaald  of eigenlijk kwamen er wel  3!Eentje hees de man recht en kreeg er ook wel wat uit. Toen werd duidelijk, dat hij niet mee mocht ,hij was ladderzat, wel een gekke uitdrukking, we hebben er nog meer ,zoals “een stuk in zijn kraag gezopen”. En waarschijnlijk kennen jullie er nog wel een paar. Ik weet niet hoe ze dat doen, want zijn bagage moest er ook uit. In ieder geval konden we weer starten na een uurtje en kwamen we ruim een half uur later dan gepland in Singapore. Dus mensen, zorg dat je helder het vliegtuig in stapt, anders mag je gewoon niet mee!Zo’n vlucht is niet aan te raden voor ons 60 of 70 +  sers. Je krijgt overal pijntjes , maar de jongere gasten naast me klaagden toch ook over rug, schouders en knieën . Ja naast me zaten aardige jonge mensen. De jonge man naast me kon zich er net tussen wringen, dan heb ik toch maar weer geluk met mijn lengte! In Singapore was het meteen erg warm, dus :uit dat jack en die sokken. En ja tussen al de wachtenden , na de nodige controles gepasseerd te zijn en mijn bagage opgehaald te hebben, riep mijn zoon me opeens. Heerlijk weerzien en de eerste keer dat ik zo verwend word en hij me kon ophalen!  Dat is echt genieten. Singapore heeft veel (aangelegd) groen, dat ziet er mooi uit. Tuinen en parken en langs de wegen mooie bijna bomen. Zoals bijna altijd als ik kom, begon het rond 17 uur te regenen.De woonwijken bestaan altijd uit groepen zeer hoge flats met getallen. Dus niet zoiets als zilverreiger of jade, maar 356! Enz. De flat van mijn zoon heeft 25 verdiepingen, hij woont op de 11de. Het wordt duurder naarmate je hoger woont. Waarom? Voorzover ik het begrijp heeft dit zijn voordelen, frisser, stiller, minder ongedierte. Er wonen erg veel Chinezen, b.v. te merken aan de groepjes die je soms op het daarvoor stemde plein tai chi ziet doen of een of andere dans.Wij zijn eerst gaan eten in een eenvoudig klein familie restaurant, met voor mij uitzonderlijk heerlijk eten, natuurlijk gepland door mijn zoon. Het was geheel vegetarisch, terwijl er allerlei vlees zoals van eend, ree, koe e.d. of vissoorten oesters of wat al niet, op het menu stonden. Zij hadden dit nagemaakt dus het spek had echt een nep reep vet en ja dus voor het eerst sinds 46 jaar proefde ik weer varken en kip.Maar ik ben wel echt een vegetariër hoor: het lekkerste was de schotel met bladeren van de zoete bataat.

1. Marianne:
    16 december 2018
    Weer mooi Inge wat je hebt meegemaakt en dat je daar ineens je naam hoort roepen door je zoon:TOP!!Wat n heerlijk samenzijn zo met "je kind" lijkt me geniet maar lekker verder!!!
  2. Jan:
    16 december 2018
    Zo hé, dat lijkt me een hele belevenis. Ineens een andere temperatuur. Wij bibberen hier van de koude snijdende wind en jij doet daar alles uit. Nou ja, nee, natuurlijk niet alles. Maaar het lijkt me super om dan ook je zoon weer te ontmoeten. Bedankt voor je verhaal en geniet verder! Groet Jan.
  3. Els:
    16 december 2018
    Leuk verhaal en fijn om te volgen wat er allemaal gebeurd. Geniet van het samenzijn Inge
  4. Inge:
    17 december 2018
    Fijn te lezen jullie reacties. Ja ik geniet heel erg van het samenzijn. Het leven hier is totaal anders maar heerlijk: de warmte, mijn familie. Lekker weinig kleren aan, inderdaad ook fijn, maar het is wel een moslimeiland hoor dus toch enigszins bedekt !
  5. Dicky:
    17 december 2018
    Lieve Inge. Fijn om te weten dat je in goede handen bent. Heerlijk dat temperatuurtje. Het is hier somber en regenachtig vandaag. Ben benieuwd naar de verdere avonturen.
    Liefs, Dicky